Měna
  • Přihlásit
Slovenský tým Marek a Luky společně s hezky stavěným šupíkem

Mastodont Baits CZ + SK fishing

Šest různých druhů boilies pár metrů od sebe, jaká nástraha byla nejúspěšnější? Členové českého a slovenského týmu Mastodont Baits spolu na štěrkovišti.

Začiatkom Augusta sme sa v zložení Martin Rožnovják, Marek Martinusík a Lukáš Lacho vybrali na víkendovú výpravu na menšie štrkovisko na Záhorí. Martin z českej časti teamu Mastodont Baits, Marek a Lukáš zo slovenskej. Ako obvykle keď ideme na ryby, počasie sa prudko zmenilo z teplých letných dní na také „jesenné“ – dážď, zima, blato. Po úvodnom priateľskom losovaní si Lukáš vylosoval miesto vpravo oproti ostrovu, Marek v strede a Martin vľavo na plytčine. Každý si vybral to „svoje“ boilies od Mastodont Baits. Lukáš vsadil na Worms a novinku na rok 2024, Marek išiel Kosu a Squid Attack a Martin svoj milovaný Chill Banan a Black Mambu. Kedže dno štrkoviska je veľmi členité, taktiku kŕmenia sme zvolili všetci rovnakú – krmiť hlavne nakrájanými guličkami, aby zostávali na mieste kde potrebujeme.

Martin a Lukáš

Lukáš : ľavý prút som dával do takej väčšej jamy, kde som masívnejšie kŕmil nakrájaným Wormsom, na ľavý prút som sa rozhodol otestovať novinku na rok 2024, ktorú som dával na hranu tejto jamy a kŕmil menej a presnejšie. Prvý záber prišiel na Worms – kapor do 10kg. Počas prvej noci prišli ešte 2 menšie ryby a skoro ráno sa prihlásila aj novinka. Odvtedy chodili zábery už len na novinku, tak som prebil obidve udice na novinku – 2x20mm bez popky alebo dipu, proste tak nenápadne ako to išlo. Kolotoč záberov neutíchal a nejeden krát som mal obidve udice vonku. Ryby okolo 10kg som už prestal počítať, a podarila sa naj ryba výpravy – krásny 18kg lysec. Napriek škaredému počasiu, kedy sme mali všetko mokré to bol jeden úžasný víkend pri vode, vo výbornej partii, veľa smiechu, dobré jedlo nejaká tá slivovička a krásne ryby!😊

Lukáš a 18kg

Marek : Už dlhšiu dobu sme boli s Maťom v kontakte a dohadovali sa, že by sme v lete mohli vybehnúť spolu na ryby. Keďže to nemáme ďaleko od seba, doladili sme termín a toto stretnutie sa uskutočnilo. Akurát v tomto termíne bola prudká zmena počasia, ale to nám vôbec neubralo na nálade aj keď som mal po druhom dni zrážok, polovicu bivaku v mláke vody. Vždy si to postavím excelentne na správne miesto😄. Keďže sa jedná o veľmi prechytávanú vodu, ako kŕmenie som zvolil na prvú polovicu výpravy mix rozkrájaného boilies na polky a štvrťky - Kosa a Squid Attack a v druhej polovici som mal v pláne odskúšať našu novinku. Menšie kobercové kŕmenie do Spomby a pod háčik som dával len polovicu 20mm neutrálky, aby mali ryby väčsiu dôveru v moju nástrahu. Podľa aktivity by som potom pridával na priemere. Ja som mal pred sebou hranu, kde mi to z ľavej strany z 1.5 m padalo do troch metrov... tak som si plošne rozkŕmil, toto miesto a montáže som hádzal jednu do 1.5 m a druhú pod hranu... V prvý deň som bol trošku pozadu za chlapcami, ale zopár kaprov okolo 7-8 kg sa podarilo zdolať aj mne. Na druhý deň som už stavil všetko na "chlpatú" novinku 2024, zľahka rozkŕmil a poobede v tom najväčsom daždi sa mi rozbehol najskôr ľavý prút, kde sa mi podarilo zdolať 15+ kapra a cca hodinu na to z pravej udice 16+ kg šupíka. Montáž som volil maximálne jednoduchú len stužená šnúrka, 4ka háčik, malé rovnátko zo zmršťovacej hadičky a sólo boilies som dával cca 2-3 cm od háčika. Ani jedna ryba mi nespadla. Potom som ešte po zotmení zdolal jedného lysca okolo 12 kg a v noci tiež jednu "dvanástku" a tých rýb do 10 kg sme už ani nepočítali. Takže sme si to užili naplno a novinka nielen na tejto výprave sa ukazuje ako veľmi dobrý boilies. Prebrali sme rôzne témy od fotenia cez montáže a všetko možné okolo kapráriny, osobného života, myslím že aj týždeň by bol málo. Bolo to fajn stretnutie 🙂. Balenie a nosenie vecí v daždi mi dalo naozaj zabrať no rád si to zopakujem znovu. Nakoniec ešte chcem poďakovať Martinovi za fotky s úlovkami, na tejto výprave držal žezlo on 👍

Marek a 16kg

Martin : Jak již bylo zmíněno výše, vylosoval jsem si levou stranu našeho lovného místa, tedy mělčí část. Dno bylo opravdu členité. Levý prut jsem směřoval na jedno hlubší místo mezi dvěmi vyvýšeninami a pravý prut přímo na mělčinu která byla poměrně rozsáhlá. Snažil jsem se házet opravdu přesně, takže distanční vidličky a klipování bylo samozřejmost. Na radu slovenských kamarádů a kolegů z Mastodont Baits týmu SK jsme si již doma připravil napůlené a nadrcené boilies Chill Banana a Blacka Mamba zalité boostrem stejné příchutě, doplněné peletami. Snažil jsem se krmit přesně. Osvědčily se jim také menší průměry nástrah pod háčkem, tak i na tohle jsem byl připraven. Jako nástrahy jsme zvolil stejné příchutě jako krmení, tedy oblíbenou Chill Banana a Black Mamba v neutrálkách o průměru 20mm.. Oba pruty jsem nahazoval za krmné místo. Vše bylo vyladěno a nezbývalo nic jiného než čekat na první kontakt s kapry. Po prvních zdolaných rybách jsem se uklidnil, že ryby jdou i z této mělčí části jezera, i když nočních záběrů jsem měl opravdu pomálu. Druhý den jsem se rozhodl upravit montáže a taky velikost nástrahy. Neutrálky o průměru 24mm mi dávají pocit, že by se mohla povést větší ryba a taky se stalo. Před objektiv jsem si mohl zvěčnit skoro metrového šupináče o váze 14 kg. Super práce. Tohle byla má největší ryba výpravy. Povedly se opravdu krásné ryby všem. Gratuluji Lukášovi k rybě výpravy, 18 kg lysec byl opravdu výstavní. Ve skvělé společnosti jsem si víkendovou výpravu opravdu užil, byť bylo deštivé počasí. Velká legrace, nějaká ta slivovička, skvělé jídlo a dlouhosáhle debaty o rybách, taktikách a kaprařině mě ujistili, že rybářský blázen nejsem jen já. Moc děkuji za pozvání a doufám, že brzy výpravu zopakujeme.

Martin a 14kg

Mastodont Baits
boilies

Hledáte nejlepší boilies pro lov velkých kaprů?
Vyzkoušejte unikátní boilies od Mastodont Baits.