Mena
Dovolená pro rybáře
  • Prihlásiť sa

European Fishing Competition Morava 2019

Čau Mastodonti. V termínu od 28.4 do 5.5 jsme se s kolegou zůčastnili European Fishing Competition Morava 2019. Byla to pro nás velká neznámá a vůbec první zkušenost se závody takového formátu.

Vyráželi jsme z Prahy před 6 ranní a na štěrkovnu dolní Benešov dorazili kolem oběda. První zásadni problém byl v tom, že jsme měli být tři, ale v den odjezdu nám to třetí člen odřekl a tudíž jsme před sebou měli pěknou šichtu. Proti Praze bylo u Ostravy asi o 15 stupňů míň, foukal vítr a jemně pršelo. Nabalili jsme na sebe všechno co jsme měli a čekali na losování lovných míst.

Neměli jsme moc představu kam bychom si chtěli sednout, nikdo z našeho okolí s touto vodou neměl osobní zkušenost a na internetových fórech bylo informací jak šafránu. Věděli jsme, že levá část vody funguje v režimu chyť a pusť, platí se na ní extra povolenkam a je povoleno zavážení, v druhé části revíru je klasická svazovka a lov je povolen jen z odhozu. Každý tým měl vymezen sektor prakticky až k protějšímu břehu, s výjimkou asi 50m klidové zóny a na šířku cca 100metrů. Suma sumárum měl každý pro sebe skoro 5ha vody.

Při debatování s ostatními rybáři jsme se dozvěděli, že zajímavá místa jsou 4-7 a jsou odtud údajně vyloveny největší ryby. To nám stačilo. Konečně dorazili všichni závodníci a šlo se losovat. Losovali jsme jako první v pořadí a vytáhli sedmičku ... fajn. Po rozdělení míst se všichni pustili do stavby tábora a nezbytných příprav, proběhla kontrola člunů a předepsaného vybavení a jak padla tma, odebrali jsme se do spacáků nasbírat maximum sil na závod. V pondělí jsme vstali časně, nachystali pruty a čekali na odstartování. V 8hodin to vypuklo a všechny týmy vyjely na vodu. Naházeli jsme pruty naslepo do vody s vidinou první chycené ryby a vyjeli na vodu mapovat dno. Situace nebyla moc příznivá, celou noc déšť, voda se ochladila z 16 stupňů na 10, silný vítr, před námi 150 metrů 7-8 metrové hloubky, pak hrana a dál už jen placka na 4 metrech až k sektorovým bójím.

Chtěli jsme se alespoň nečím odlišit od ostatních rybářů a nechtěli si celý sektor prošpikovat tyčovkami, tak jsme umístili jen jednu bóji na hranu koryta, kolem které jsme místo rozkrmili peletovým mixem, halibutkami a boiliem z řady Quick action, které nám Honza ještě zatraktivnil boosterem. První ryba závodu přišla týmu z opačné strany jezera po dvou hodinách od zahájení, tak jsme pruty stáhli a pustili se do zavážení.

K bójce jsme vyvezli dva pruty, jeden umístili na vršek hrany do 4m hloubky a druhý posadili pod hranu do 7metrů. jako nástrahu jsme zvolili AKčko v kombinaci s pop up Mango na jednom prutu a dvěma 20mm koulím Worms na druhém. Kolem nástrah jsme plošně rozhodili pár kuliček příslušných příchutí. Druhé dva pruty jsme vyvezli až na samotnou hranici lovného sektoru a klidové zóny 450 metrů od břehu. Rozkrmili stejným způsobem a jako nástrahy zvolili kombinaci Worms a česnekové plovky a na druhý prut Squid Attack.

Teď už zbývalo jen čekat.

Déšt stále pokračoval, hladina pozvolna stoupala a týmy kolem nás začaly vytahovat první kapry, pak další ... a pak ještě další .. takhle to pokračovalo do středečního odpoledne a my byli stále bez záběru a propadli na průbežné 15. místo. Navíc se dozvídáme, že tým z místa vedle nás chytil první noc 26 a 20 kg kapry a k ránu přidal ještě 22tku ...

Zkoušeli jsme různé kombinace průměrů boilies i příchutí, ale lovná místa drželi stále stejná a doufali, že nám ryba také najede. Od rána také ustal déšt a trochu se oteplilo, stále ale foukal silný vítr. Kolem 3 hodiny se konečně rozjel prut ze zadního lovného místa a vyrazil jsem za kaprem. Používali jsme montáž s odpadávacím kamenem, tak ani nevadilo, že to za rybou trvalo skoro 10 minut jízdy na plný plyn. Kapr poslušně čekal jen pár metrů od místa kam jsem montáž pokládal a po krátké přetahované podebírám prvního bodovaného kapříka. Lysec 6,95kg... no, nic moc, ale nějak se začít musí. Než jsme rybu odfotili, zvážili, zapili a znovu zavezli prut byl skoro večer a my měli radost, že ať už to dopadne jakkoliv, nepojedeme domů s prázdnou. Než jsme to všechno stačili domyslet rozjíždí se prut znovu a na druhém konci byl šupík o váze 12,22kg a vyhoupnul nás na 9.místo. Dobrý.

Zbytek dne se nic neděje, tak jen ráno převážíme a na ůspešné místo vyvážíme 3 pruty ze 4. Kolem poledne, v tom nejvetším větru přichází neskutečná jízda opět na stejnej prut a kombinaci 20mm worma a 16mm pop up cork worms  a než na sebe natáhnu broďáky, vestu a odstrkám člun od břehu, trvá to věčnost. Cesta k rybě proti větru trvá snad 20 minut a bojím se, aby tam vubec byla. A byla. Opět čeká pár metrů za bójemi, ale síly ma na rozdáváni a trvá dalších 20 minut než ji dostanu do podběráku. Konečně lepší kapr, patnáctka odhadem.

Vezu kapra na břeh a kolega když vidí jak se křením rovnou volá rozhodčí na vážení. Šupináč má 14,85kg a my jsme spokojení. Zbytek dne už se nic neděje a my si cpem břicha, klábosíme a jinak zabíjíme čas. Ve 3 ráno mě ze spánku vytrhne pištění příposlechu a v mžiku jsem na vodě. Hladina jak zrcadlo a tak si rybu v klidu vodím a vychutnávám si noční atmosféru. Kochám se až moc a ryba zajíždí do vázky a ja už už sahám po kotvičče, když v tom kapr vyjede a táhne mě na člunu za sebou. Konečně podebírám a vidím, že to budou další body. Na břehu budím kolegu, vážíme a ručička ukazuje 14,65kg. Než přijdou rozhodčí oslavujem karibským rumem z plecháčku :) Nad ránem ještě kolega zdolává 10kg šupináče od zadních bójí, bohužel ale nebodovaná ryba.

Celý den je pak bez záběru a my připravujeme taktiku na poslední noc. Že jsme našli místo, kde se ryba krmí je jasné, proč ale chodí záběry jen na jeden prut i když druhý s totožnou nástrahou  leží třeba jen metr vedle nám úplně jasné není, ale každopádně potřebujeme obrovského kapra, pokud to má ještě nějak zamíchat s pořadím. Na dva pruty nastražujeme triangl z 24mm koulí Worms a ještě to obalujem těstem. Na dalším prutu 2x24mm Squid Attack také v těstu. Při každé vyvážce dokrmujeme pár koulí plošně kolem nástrahy. K večeru když utichá vítr umisťujeme montáže a protože mám pocit, že se budou dít věci jdu okolo 22hod. spát.
O půlnoci jízda na Squid Attack ! Konečně záběr z jiného místa. Kapra zdolávám, ale až moc snadno a výsledkem je 10kg šupik, který nám k ničemu bohužel nepomůže.

Převážím prut a v půl 2 zalézám do vymrzlého spacáku aby mě ve 3 opět vytáhl záběr. Běžim k prutu, cívka se točí jak zběsilá a je to prut s trianglem! Víc nervózní jsem asi ještě nebyl, vyrážím za rybou a jsem napnutý co z toho bude. Když se dostanu na šokovku vypínám motor a čekám tah ryby. Bohužel se nic neděje a vyndavám z vody celou montáž i s půlkilovým kamenem, který neodpadl ! To byla ta ryba, kterou jsme potřebovali.

Pokládám montáž a jedu ten půlkilometr zpět. Když se blížím ke stojanu, vidím, že swinger druhého prutu je spadlý... nevím co to má znamenat, pokládám prut do stojanu a než stihnu dopnout šnůru rozjíždí se prut se spadlým swingerem! Okamžitě vyrážím za rybou. Když už jsem skoro nad rybou, vidím, že jsem zamotaný ve svém druhém prutě, který jsem akorát zavezl! S našponovanými nervy zdolávám kapra, vymotávám šnůry a jedu na břeh.
kapra vážím, má 13,59kg, tak alespoň pár bodů navíc. Převážím oba pruty a než se dostanu do spacáku už svítá. Dávám budík na 6 úspěšně ho ignoruji.
v 8 vylezu a kolega ještě spí. Když ho budím a popisuju mu čím jsem si právě prošel, nevěřícně na mě zírá :)

V 10hodin zazní píšťalka a závod je u konce. Nemáme tušení jak jsou na tom ostatní týmy ani na jakém místě jsme skončili.
Balíme tábor a bežíme na vyhlášení. K našemu překvapení jsme na 5.místě a na 4 pozici nám chybí necelé dvě kila... Kdyby ten kámen v noci odpadl, mohlo to být jinak, ale i tak jsme hrozně spokojení. Dali jsme do toho maximum a odvážíme si obrovskou zkušenost.

Děkujeme Honzovi Tolarovi za podporu a těšíme se na další akci!

Kuba a Pajas

Mastodont Baits
boilies

Hledáte nejlepší boilies pro lov velkých kaprů?
Vyzkoušejte unikátní boilies od Mastodont Baits.