Währung
  • Einloggen
Rybársky čln

Letná výprava s boilies Black Mamba od Mastodont Baits

Začiatkom augusta sa mi naskytlo voľno, preto dlho neváham a vyrážam cez týždeň na dve noci k vode. Počasie síce nie je ideálne kaprové, ale verím že aspoň pár záberov na Black Mambu urobím.

Po príchode k vode sa rozkladám na vopred vytipované miesto. Je streda a pri vode nie je toľko rybárov. Niet sa čomu čudovať, cez deň teploty ďaleko cez 30 stupňov a pri vode je momentálne viac kúpajúcich a rekreantov ako rybárov. To mi ale vôbec nevadí. Na túto výpravu si beriem čln, budem loviť z vyvážky. V hlave mám už nejaký plán. Čo sa týka kŕmenia zobral som si so sebou cca 6 kg pekne vyzretej Black Mamby v priemere 24 mm. Toto bolies som si nechával od minulého roka v zálohe, práve na nejakú letnú rybačku. Ale beriem vždy so sebou viac druhov boilies Mastodont Baits. No primárne chcem vyskúšať už "bielu" Mambu, kedy sa mliečny proteín ukazuje na povrchu boilies.

boilies Black Mamba

Neočakávam nejakú prehnanú aktivitu kaprov v tomto období, tak na začiatok budem kŕmiť s rozvahou a uvidíme aká bude reakcia.

Boilies Black Mamba 2

Od susedného rybára, ktorý je pri vode od pondelka nedostávam pozitívne informácie. Aktivita rýb je slabá a zatiaľ má na konte len menších kapríkov. Dokonca poslednú noc bol úplne bez záberu. Nevadí aj tak mi to nepokazí náladu a s vervou sa púšťam do rozbaľovania.

Po rozbalení vyrážam na vodu. Sonarujem miesta a nakoniec si pokladám tyčovú bójku cca 160 m od brehu v 3.5 m hĺbke kde je trošku členité dno. Hneď za bójkou sa vo vode nachádzajú prekážky v podobe tráv a pozostatkov mladých stromčekov ktoré tu stihli vyrásť pri vypustení priehrady pár rokov dozadu. Zľahka rozkrmujem miesto a idem na breh pripraviť prúty.

Rybárske prúty

Montáž volím na obidva prúty rovnakú. Používam pri vyvážke namiesto olova do klipu kameň na odpadnutie. Pri možnosti položiť montáž z člna robím dĺžku nadväzca cca 50 cm aj viac. Používam stuženú šnúrku, väčšinu nadväzca nechávam stužený len stiahnem poťah na vlasovom prívese a cca 5-6 cm nad háčikom sťahujem kúsok poťahu kde pripnem gramové olovko. Vzniká mi pomyselný kĺbik na montáži, čo mi umožní lepšie zaseknutie háčika do spodného pysku kapra. Cca 3 cm od háčika na obidva prúty šijem neutrálne vyvážené boilies Black Mamba 24mm , tentoraz vo verzii bez dipu.

Toto boilies vydrží naozaj dlho čakať na záber aj pri vyššej teplote vody ako je teraz, kedy mi sonar ukazuje teplotu okolo 29 °C na povrchu. Jednu montáž pokladám priamo do kŕmneho miesta, druhú pár metrov ďalej a k montáži prihadzujem len malú hrsť boilies naokolo. Prvý záber dostávam až po 23. hodine večer priamo z kŕmneho miesta. Vyrážam na vodu a po peknom súboji končí v podberáku prvý kapor ktorého váha sa zastavuje na 10.6 kg.

Kapor

Do rána je potom kľud a som bez ďalšieho záberu, vlastne aj celé dopoludnie. Nedá mi to a jeden prút prevážam ešte kúsok ďalej na nejakých 200 m od brehu. Odtiaľ sa mi darí spraviť dva zábery popoludní od menších kapríkov v krátkom slede.

Navečer okolo 18tej idem stiahnuť prút naspäť ku kŕmnemu miestu a keď som už na mieste, snažím sa vytiahnuť montáž s kameňom z vody, ale nejde mi to. Na niečom vysím. Trošku viac sa opriem do prútu a v tom to povolí. No to už sa predomnou na hladine objavuje cca 8 kg lysec, ktorý bol nadväzcom zamotaný okolo nejakej stonky, ktorú som vytrhol aj s koreňom. Zrazu sa z prevážania stáva zdolávačka. Pekný kaprík ktorému darujem slobodu hneď na mieste. Obidva prúty mám vyvezené na pôvodnom mieste a na noc trošku cukrujem lovné miesto Mambou. Ešte pred zotmením dostávam jazdu. Na konci o niečo menší šupináč ktorého tiež púšťam hneď pri člne.

Okolo 23:30, skoro v rovnaký čas ako deň predtým dostávam na prút z kŕmneho miesta ďalšiu jazdu. Skáčem do člna a po ceste vidím že mi zmizlo svetlo na tyčovke pod hladinu. Tento kapor presne vie čo robí a snaží sa využiť najbližšiu prekážku, no našťastie to je moja tyčovka. Minimálne 10 krát sa obmotal okolo bójky. Po chvíľke, kedy vyťahujem nejaký meter bójku z vody aby som trošku vlasec povolil a pretiahol ho cez vrch tyče sa začína nádherný boj. Dlho som nemal takto bojovnú rybu na prúte. Pekne ma povodil po vode, tento súboj som si naozaj užil a po troch neúspešných pokusoch na štvrtý krát končí v podberáku. Váha ukazuje 12.5 kg, rýchlo foto a späť do vody.

Kapor 2

Ráno ma budí až okolo 6:00 menší kapor a to je aj posledná moja ryba tejto výpravy.Aj keď táto rybačka nebola o veľa záberoch, ako vždy som si to pri vode užil. Zatiaľ sa mi tento rok darí odchytávať len podobnú sortu kaprov. Ale to vôbec nevadí, veď to pravé obdobie na lov kaprov máme ešte pred sebou. Nech siahnem po ktoromkoľvek boilies Mastodont Baits viem, že nespravím krok vedľa a môžem sa naň spoľahnúť.

Za Mastodont Baits team

Marek

Rybárske prúty 2

Mastodont Baits
boilies

Hledáte nejlepší boilies pro lov velkých kaprů?
Vyzkoušejte unikátní boilies od Mastodont Baits.