Miras a 20+ kg z řeky Labe

Ahoj bando !!!

Mám za sebou jeden z nejkrásnějších zážitků v mé rybářské kariéře . A tímto článkem bych se chtěl o tento zážitek s vámi podělit.
Strávil jsem víkend s nejlepším parťákem a zároveň kamarádem na mé milované řece Labi a povedlo se nám něco co už se jen tak opakovat nebude. Během jednoho dne jsme oba chytili rybu přes 20 kg. Chytit dvě tak úžasně ryby během pár hodin je prostě neuvěřitelné. A nejen to nachytali jsme spoustu krásných ale menších kapříků kolem 4 kg. Krmil jsem převážně peletema o průměru 27mm a vymáčenyma koulema o průměru 24 mm. Pod háčkem se mi houpala jedna 24mm kulička KRAKENA na kterou přišla i tahle kráska a na druhém prutu jsem měl mou oblíbenou montáž ronnie rig s mangovou plovkou a ta kapříkům opravdu chutnala, ikdyz to byli prckove a nevzal to žádný lepší tak to bylo úplně jedno protože já už měl dávno splněno a byl jsem rád za každý další záběr.
Děkuji SV. Petře za úžasnou rybu a tobě kámo za úžasně fotky.

Za Mastodont Baits team CZ

Miras

Radoš a jezera pod Pálavu

Opět mi to nedalo a vyrazil jsem na čtyřdenní výpravu na loď na jezera pod Pálavu, letos již na svoji třetí. Výprava se však nesla ve znamení špatného počasí, výkyvů teplot, neustále se střídal déšť, polojasno, slunečno, jako by byl začátek dubna. Nicméně i tento nečas mne neodradil a vyrazil jsem. K výbavě jsem si přibalil i něco málo krmení a to boilies Worms v průměru 20 a 24 mm a Ak-cko ve stejných průměrech, směs pelet a partiklu. Místa jsem zvolil na staré vyvýšené zatopené cestě zhruba 60 metrů od sebe, řádně jsem je prokrmil a nastražil pod háček 2x 20 mm Worms a na druhou montáž jsem pod háček „pověsil“ kombinaci plovky 16 mm Mango + 24 mm Ak-cko. První dva dny jsem byl téměř bez kontaktu s rybou, podařilo se mi zdolat jen pár menších kaprů do 8 kg.

Třetího dne brzy ráno dostávám brutální jízdu na Worms, po urputném souboji, kdy moje nové pruty 10 ft dostaly pořádně zabrat mi parťák podebírá neskutečně pupkatého lysce, váza se zastavila na 18,5 kg. Byla to jikrnačka před třením, nadupaná s plným břichem. Netrvalo dlouho a na druhý prut mám jízdu, kdy po chvíli mi parťák podebírá opět jikrnačku, tentokrát šupináče a váhou 17 kg. To bylo ráno jako z pohádky.

Během dne jsem již kromě menšího kapříka nedostal žádný záběr, posledního dne opěr ráno dostávám do podložky vypasenou jikrnačku s váhou 14 kg, zhruba dvě hodiny před odjezdem pak završuji úspěšnou výpravu 12 kg lyscem s krásným nacpaným břichem. Všechny ulovené ryby byly ve skvělé kondici, před třením, bojovné, záběry přicházely jak na „koule“ Worms, tak i na Ak-cko. Výpravu i ve Špatném a větrném počasí jsem si náramně užil. Přeji všem klid a pohodu u vody v přírodě.

Za Mastodont Baits Team CZ
Radim Hanák

Jan Tolar a krátká vycházka na Labi

Ahoj,

minulý týdne jsem se knečně vypravil s rodinkou na čtyřdenní výpravu na Labe. Skrze práci jsem se dostal k vodě po půl roce, takže očekávání a chuť ulovit opravdového mastodonta byla obrovská a počasí vypadalo skvěle, stabilní tlak kolem 1020 a západní vítr jsou vždy slibné.

K vodě jsme přijeli ve čtvrtek kolem 14 hodiny dali loď na a vodu zmapovali jsme situaci pod hladinou echolotem. Narychlo jsem pokrmil

lovná místa smesí řepky a dipovaného boilies mastodont a kraken s tím, že pruty zavezu až druhý den ráno, aby ryby získali důvěru a v klidu se začali krmit. Já jsem tím získal dostatek času postavit náš mastodontí camp pro mě, Klárku a naše dvě děti. Pak jsem si pěkně za tmy, když už byl u vody božský klid a děti spaly připravil montáže. Jelikož voda měla u hladiny 9,5°C věděl jsem, že to ještě nebude s rybami žádná sláva a budou nasávat spíš opatrně, takže jsem na můj styl začal až trochu konzervativně. Návazec dlouhý 50cm s odpadávací závěskou, abych v případě potřeby po zdolání ryby i odhodil a nerušil lovné místo neustálým zavážením. Na návazec jsem použil potaženou pletenou šňůrku ZFISH Kinet a háček Curved Chank velikosti 4 od stejné firmy. Na pletené šňůře jsem stáhl jen kousek bužírky před háčkem a pod háčkem  na vlasu, aby mi montáž nezamotali ataky mlých ryb. Vlas byl na prvních montážích krátký a boilies bylo cca 1,5 cm od háčku a jen boilies 1x 24mm s tím, že uvidím jak bude vypadat aktivita ryby a pokud bude situace dobrá převáži pruty na svůj standard návazců délky 70 cm s háčkem velikosti 2 a boilies 2x24mm vzdáleném alespoň 10 cm od háčku.

Hned ráno jsme zavezli všechny pruty. Jeden pěkně na špičku zdi s kombinací boilies kareken mastodont, kde je cca 2,5 metru vody. Další pruty už v čistých příchutích šly většinou do děr 4,5m + dál od břehu, jelikož lov s malými dětmi má svá specifika a vzhledem k ruchu na břehu platí čím dále, tím lépe vyjma večera, kdy se člověk nemusí bát dát prut k rákosí ke břehu :-).

Po obědě se rozjel prut u zdi a po krásné zdolávačce na lodi skončil v podložce první letošní kapr o váze cca 8 kg. Nádherně zlatá ryba, mé přání znělo pošli brášku nebo dědu :-).   Pak následoval obří karas, nějaký tloušť a malý kapr. Kolem páté hodiny jsem ztraril krásnou rybu ve vázce a rozhodl jsem se přebít všechny pruty na připravené montáže s háčky číslo 2 a delšími vlasy a návazci, abych měl větší šanci zdolat rybu a nerušil pořád lovná místa. Změna se vyplatila! Už večer za stmívání přišla pomalá jízda od zdi, kapr zamířil do vázek, ale po trojím kotvičkování se u lodi vyvalil nádherný lysec, který měl krásných 13kg. Večer mi ještě vyškolil jeden kapr, který zajel opět do vázek a nedal mi sebemenší šanci. Byl to kůň obrovská škoda! Stav skóre byl 2:2 a já šel spokojeně spát a na lehátku jsem střádal v hlavě plán a taktiku lovu na druhý den.

Sobota se nesla v duchu velkého ruchu na břehu i na vodě a ryby vůbec nežraly, kromě pár nenápadných potahů od malých ryb, které nedokázaly nasát nástrahu na dlouhém vlasu. Až mi začala v hlavě hlodat myšlenka, jestli jsem to s takto selektivní montáží v brzkém jaře nepřehnal a nebudu čekat marně.. Jestli ten předchozí lysec na 2x24mm  nebyla jen náhoda. Rozhodl jsem se, že vše nechám tak,  jak to je a jen jsem pro jistotu kolem 15 hodiny převezl pruty a lehce pokrmil, abych už před večerem nerušil lovná místa, až se situace u Labe zase uklidní. Dlouho se nedělo nic a já už se smiřoval s tím, že pojedu na vodu stáhnout pruty s prázdnou, což úplně bytostně nesnáším. Vždy mě to rozčílí, že ještě není v ČR plošný lov non-stop. Do dvanácté večer čekat a ve 4 hodiny ráno vstávat snáším hůř a hůř asi už stárnu říkám si... A najednou mě v půl dvanácté z chmurných myšlenek vytrhla pomalá jízda, cívka navijáku se točila jen pomálu a z lehka, takže rychle zdolávat na vodu a nic neriskovat, sotva jsme ujeli pár metrů, slyším hlásič druhého prutu na břehu, který bere do ruky Klárka. Po kratším boji na vodě končí v podběráku nádherný šupík s váhou něco málo přes 15kg, rychle na břeh pro druhý prut. Je tam ještě říkám si.  U Klárky zjišťuji, že ryba zajela za sloup ve vodě a stále tam je, takže jsem akorát vyndal šupíka z lodě a jel jsem vstříc svému prvnímu zdolanému Labskému double!

Objeli jsme sloup u břehu zajeli nad rybu k rákosu a když už zbývalo jen trochu šoku, silněji jsem zabral a vyvalil se druhý krásný šupík pěkných rozměrů. Je to tam!!!, první zdolaný double z Labe, dva krásní bráškové ze stejného hejna! Úžasných 15 kg na kombinaci kraken a mastodont a 10kg na samotný kraken. Rychle nafotit a vrátit vodě a jít spát s obrovským úsměvem. Už hodněkrát mi jelo najednou více prutů, ale vždy jsem o jednu rybu, nebo obě přišel. Tentokrát bylo štěstí na mé straně díky Kláře, která ne-zazmatkovala a nechal rybu v klidu s povolenou šňůrou stát a čekala až dojedu na břeh. Za což jí obrovské díky!

V neděli se zlomilo počasí a přišlo ochlazení o 10°C a velká změna tlaku, takže už se nic zásadního nedělo, krom malého kapříka na Klárky prutu a maxi tlouště. V klidu jsme zabalili a zamířili domů s pocitem, že letošní sezóna nemohla začít lépe! Výprava dopadla super a hurá zpět do práce.

Zdravím všechny rybáře s úctou ke všemu živému a věřím, že zahájíte stejně úspěšně, né-li lépe než já.

Honzo Tolar

Zakladatel Mastodont Baits

Honzo copy.jpg

Krátká výprava na Berounku

Zdravíme všechny.

První březnový víkend jsem vyrazil s kolegou Jan Filip na ryby, volba revíru byla jasná, jednalo se o svazový rybník cca 3 ha. Bylo krásné počasí a na rybníku to bylo jako o závodech, nebylo kam sednout. Zůstaly nám 2 možnosti. Vrátit se zpět k domovu nebo vyrazit na řeku Berounku. Volba byla jasná, řeka Berounka. Při příjezdu k řece už z dálky vidíme velký průtok vody, hladina byla o 15 cm nad normálem, ale to nás neodradilo a nahodili jsme. Po cca 1,5h měl Honza pomalou jízdu na Chill banana s plovkou mango , po zvednutí prutu bylo jasné, že se nejedná o malou rybu. Byl to kapr který se držel stále v proudu. Souboj trval tak 10 minut a na břeh se podíval nádherný 16 kg kapr. Za tým MB Radek Kůsa a Jan Filip.

Štěpánovo nový sobák ze svazu

Ahoj Mastodonti.
Včera jsem se vypravil s Michalem na krátkou výpravu. Musím říct že z počátku jsme neměli dobrý pocit a vypadalo to že bude mrtvo. Ale měli jsme nahozeno chilli banán🌶🍌. Ale nic se dlouhou dobu nedělo. A najednou se ozvala dlouho sáhlá jízda která nešla moc brzdit. Ryba byla krásně bojovná a trvalo docela dlouho než se ji chtělo ven. Když se z vody vyvalilo selátko o hmotnosti 23,20 kg nechtělo se mi tomu věřit ze tohle dokázala jedna kulička 24mm🌶🍌. Prostě parádní den na rybách i v takové situaci která nastala v celé ČR.

Mějte se krásně za MB Štěpán.

Jarovo nádherný kapr z řeky

Když jsem s kolegou vyrazil na víkend k vodě . Doufal jsem že zabere nějaký ten kapřík . Upřímně bylo mi jedno jak velké ryba se chytne prioritou bylo zachytat si , ale co se stalo v sobotu ráno tomu ještě teď nemůžu uvěřit. Vzbudila mě pomalá jízda , když jsem vzal prut do rukou hned mi bylo jasné že násaďák to nebude . Po celkem dlouhém souboji se mi podařilo společnými silami s kolegou podebrat pro mě neuvěřitelně cennou říční rybu . No když váha vyskočila na 15 kg byl jsem štěstím bez sebe . Ulovit takovou rybu se mi ještě nikdy na začátku sezóny nepovedlo . Tomu vděčím především raketě z naší dílny a to AK-čku . Za MB zdraví Jarda 🎣

Team SK - Richardova jarní výprava

Čaute Mastodonťáci,

vyrazil som na prvú tohtoročnú kratšiu výpravu na miestnu vodu. Bolo to aj prvý krát s boilies od Mastodont Baits. Zásielka boilies prišla urgentne počas výpravy. Chytal som na boilies AK-čko a Worms o priemere 20mm. Prvý záber prišiel asi po 2 hodinách po vyvezení na AK-čko. Bol to menší kaprík, ktorý sa mi vypol kúsok od brehu. Tú istú guličku som znovu vyviezol a zasa asi o 2 hodiny záber.

Zdvíham prút a cítil som pekný ťah. Tak som si povedal, že to bude slušná ryba a po chvíľke nasadám do člna a šiel som za ním. Po 10 minútovom boji som ho mal v podberáku; krásny dlhý šupináč o dĺžke 96 cm a váhe 13,8 kg. Super jarná výprava. Už teraz sa teším na ďalšiu výpravu👌

Za Mastodont Baits Team SK

Richard Neúročný 💪✔️

4 dny na svazové pískovně

Ahoj bando,

sezóna nám pomalu končí a já mám před sebou další svazovou výpravu na 4 dny která začne od čtvrtka. Předpověď počasí ukazuje -7° ale to mě nemůže zastavit. Na minule výpravě se mě podařilo pochytat nádherné ryby a zvedl jsem si osobák parádním lyscem. Honza mi udělal parádní video. Opět balím věci a už se nemůžu dočkat až budu sedět u vody absolutní klid bez lidí je k nezaplacení. Všechny ryby přišli na Chilli Banana a opět jede se mnou! Za MB Michal Šilar

Chill banana ve studené vodě

Jak úspěšné bude boilí Chill banana ve studené vodě jsem netušil, ale pevně doufal v jeho kvalitu, proto jsem ho nastražil pod háček na jeden z prutů na své poslední krátké dvounoční výpravě na začátku listopadu. Na druhý prut jsem dal boilí Berry boom, které mi letos přineslo mimo dalších krásných ryb i jednoho krásného kapra přes 22 kg. Navštívil jsem jednu ze svazových vod, které mám v okolí svého bydliště, kde jsem neočekával téměř žádný tlak, jelikož bylo po víkendu, což bývá velmi dobrá doba pro lov, neboť u vody zavládne klid. Montáže jsem nahodil nedaleko od břehu na hloubku zhruba 2 metry, ke každé montáži jsem přikrmil zhruba 15 kuliček a čekal, co se bude dít. Celkově mi voda připadala bez života, zřejmě předchozí ochlazení ryby trochu přibrzdilo v jejich aktivitě, proto jsem víc nekrmil a čekal, zda vůbec záběr přijde. První večer se nic nedělo, všude klid, ryba se téměř neukazovala, po vytažení montáží bylo boilí netknuté, což nebylo zrovna dobré zjištění. Druhého

dne ráno jsem opět nahodil montáže do stejných míst, kde jsem předpokládal, že by se ryba mohla zdržovat, zhruba hodinu po náhozu dostávám lehký záběr na pravý prut, svinger se lehce „přilepil“ k prutu, následně kousek sjel a zase byl u prutu, na nic jsem nečekal a lehce přisekl. Ryba ihned po záseku jela k mému břehu směrem doprava, jako by se chtěla zaplést do kořenů a vázek, které byly podél břehu. Bylo mi jasné, že půjde o těžkou rybu, neboť ji nebylo možné „odlepit“ ode dna. Bylo vidět jak se ryba snaží zajet pod vykotlaný břeh, co jsem ji nepovolil a po pár minutách jsem ji konečně zahlédl. K hladině se vyvalilo tělo obrovského šupináče, modlil jsem se, aby ryba vydržela ještě chvíli na háčku, než se mi ji podaří podebrat. Po pár výpadech byl kapr v podběráku, v podložce na břehu jsem spatřil jeho obrovské tělo. Váha ukázala 20,10 kg, no nebudu Vám popisovat tu radost. Jednalo se o nádherně stavěného šupináče bez sebemenšího poškození, ryba snad nikdy nebyla na háčku, no prostě nádhera. Rybu jsem začal fotit pomocí samospouště, což není žádná pecka, když v tom najednou se druhý prut prohýbá, brzda navijáku kvílí. Ihned přiskakuji a beru ho do ruky, ryba si to však míří do leva, kde je zhruba 20 metrů podél břehu potopený strom. Dělal jsem co jsem mohl, brzda utažená na krev, ale ryba byla jiného názoru a nekompromisně zajela mezi větve stromu a uřízla mi návazcovou sňůrku o slávičky, kterými byl strom pod vodou posetý. Bohužel tolik štěstí, že by jsem zdolal dalšího obrovského kapra jsem neměl, tentokrát zvítězil soupeř.
Do večera a následujícího dne se již nic nedělo, voda byla opět bez života, záběru jsem se nedočkal. I tak jsem odjížděl nadmíru spokojen, novinkové boilí mi opět přineslo nádhernou rybu.
Za Mastodont team

Radim Hanák

Můj nový osobní rekord kapr 20 kg

Ahoj Mastodonti,

dnes jsem se rozhodl vyrazit na chvíli k vodě. Už ráno, asi dvě hodiny před lovem jsem si předkrmil asi půl kilem Berry Boomu
a Scopex-Coconutu. Foukal silný vítr, a tak krmení bylo trochu obtížnější. Nachystal jsem pruty a na jeden jsem dal Pineapple plovku
v 16 mm a na druhý Mango plovku v 16 mm.
K oběma montážím jsem přidal PVA.
Asi po dvou minutách od nahození prvního prutu přichází pomalý opatrný záběr. Po velmi dlouhém zdolávání podebírám kapitálního kapra. Po odvážení váha ukazuje přesně 20 kg! Zároveň je to můj osobní rekord. Později asi po dvou hodinách vytahuji na břeh dalšího velkého kapra, který měřil 95 cm a vážil 15 kg! O pár minut později se mi podařilo ulovit dalšího kapra, který už neměl takové rozměry.