Měna
+420 724 727 774
Dovolená pro rybáře
  • Přihlásit

(ne)Povedené závody, smutek střídá obrovská euforie. Nový osobák na světě.

(ne)Povedené závody, aneb záchrana jménem Mastodont Baits Fluo Pop-Up Boilies Banana a můj nový osobní rekord.

V polovině měsíce červen jsem vyrazil s kamarády na rybářské závody do zatopeného lomu v Plzeňském kraji. Tento zatopený lom je mou oblíbenou vodou a tak jsem neváhal s účastí na těchto závodech. Náš tým byl tvořen mojí maličkostí, Kájou a Honzou. Moc jsme se na tyto závody těšili, kdy jsme dlouho dopředu promýšleli taktiku, jak na tuhle těžkou vodu vyzrát. Každé místo zde má totiž své výhody a nevýhody. Také jsme pracovali s myšlenkou, že ryby na tomto revíru půjdou zrovna do tření, kdy toto byla naše největší obava.

IMG 4407

IMG 4411

Je to tady- den D, začátek závodů. Jako před každou společnou rybářskou výpravou si dáváme sraz v místní kavárně. Na každém z nás je vidět lehká nervozita před samotným začátkem závodů a losem, kterým jsme pověřili nejstaršího člena našeho týmu a to Karla. Karel měl jediný úkol a ten zněl nevylosovat lovná místa č. 1, 2 a 4. Po příjezdu k jezeru jsme společně obešli revír a již jsme všichni tušili, co se na této vodě bude zanedlouho odehrávat. Ano bavíme se o tření. Ryby již najížděli do mělkých vod a byla jen otázka času, kdy do toho začnou mlátit. Dvanáctá hodina odbyla a jdeme na los. Při prvním kole losu se rozhodlo o pořadí, ve kterém se bude losovat o lovné místa. V prvním kole náš Kája vytahuje číslo 2, super říkáme si. Je zde menší pravděpodobnost, že si vytáhneme lovná místa, která si nepřejeme. Toto procento ještě vstouplo, když první tým si vytahuje lovné místo č. 4 ale… Karel přistupuje k pořadatelům závodů, sahá do pytlíku s čísly a už ví, co pro náš tým vylosoval. Na jeho ústech se vykouzlí ironický úsměv se slovy „jedna“. Všem zbylým týmům spadl kámen ze srdce a to z toho důvodu, že toto lovné místo si nikdo nechtěl vylosovat. No nevadí, budeme bojovat a ono to nějak dopadne.

Připravili jsme tedy společně celkem šest prutů. Na tři pruty jsme zvolili montáž ronnie rig s nástrahou pop up boilies s příchutí Banana, Mango a Worms. Na zbylé tři pruty jsme naservírovali boilies „na panáčka“ v kombinaci balanced boilies Worms s pop up bolies stejné příchuti, AK-čko s pop up bolies s příchutí mango a jako třetí variantu jsme zvolili samotnou nadipovanou kuličkou s příchutí Chill Banana. Vše od značky Mastodont Baits. Prvních pár hodin žádný z týmů neměl náznak sebemenšího záběru. Prvního bodovaného kapra chytil sousedský tým z lovného místa č. 2 a to na montáž zig rig. Tato montáž je zde velmi oblíbená, a to zejména v horkých slunečných dnech. Tato montáž se zde používá i z důvodu toho, že zde hloubka v místech dosahuje až 25 metrů. Náš první záběr přichází v podvečer okolo 19:00 hodiny, kdy se rozjíždí cívka navijáku od prutu s návazcem Ronnie rig s Pop up Mango. Po zhruba 5ti minutovém boji Karel přitahuje kapra ke břehu a já s Honzou již vidíme, že to budou krásné první body do závodů. Kapra ve vodě společně odhadujeme na váhu 13-15 kg. Já už připravený u mola s podběrákem ve vodě, kdy se kapr cca 2 metry od podběráku vypíná. Obrovská radost střída zklamání. Všichni jsme totiž věděli, že záběrů bude díky tření ubývat. První den končí, a začíná noc. Zhruba v 02:00 hodin to začíná. Obří kapří orgie. Místy jsou to rány, jako když se ve vodě koupe banda ožralých chlapů. Je to v prd*li, proběhlo nám hlavou. Celou noc nás budily pouze obrovské šplouchance od kaprů, kteří do toho bušili jako šimpanzi bonobo. Ráno vylézáme a tření kaprů pomalinku ustává. Čeká nás další horký den. Kapří divadlo sice utichlo, ale ryby nemají o naše nástrahy zájem. Navíc se dozvídáme od rozhodčích, že těsně před třením se týmu na lovném místě č. 9 povedlo chytit celkem 4 bodované ryby. Po jedné rybě mají i další 2 týmy. Taktiku jsme drželi stále stejnou a skoro v ten samý čas jako den předešlý přichází záběr na vyvážené boilies worms s pop up worms. Opět se jedná o rychlou jízdu, kdy já po záseku však necítím žádný odpor ryby ani koncové montáži s olovem. Po vytažení zjišťujeme, že došlo k přeříznutí ujímaného vlasce o nějakou ostrou hranu, nebo o slávku, kterým se zde velmi daří. Takže opět nic. To se, ale mělo změnit. Je 19:45 hodin a na prut s nástrahou fluo pop up boilies Banana přichází nenápadný záběr. Ryba pomalinku našponovala vlasec a swinger přilepila k prutu, avšak cívka ani nevrkla. Následně vidím, jak špička prutu se stále lehce ohýbá. Zvedám tedy prut a cítím, že na prutu je ryba. Po delším souboji rybu přitahuji blíže ke břehu a skrze průzračnou vodu vidím, že je to velmi slušný lysec, který dělá vše proto, aby neskončil v podběráku. Kolena se mi klepou nervozitou jako blázen. Kapr mi nedává ani metr zadarmo a s háčkem v tlamě několikrát naráží do kamenitého dna přímo pod naším molem, zhruba v 2metrové hloubce. Daří se mi rybu otočit, a dát mu čichnout nad hladinou jezera. Karel podebírá kapra a v týmu nastává obrovská radost, která je ještě větší při pohledu po nadzvednutí podběráku z vody. „To je kapr jako tele“ pronese Honza s úsměvem od ucha k uchu. K našemu místu přicházejí rozhodčí s vážícím sakem a váhou. Po odvážení saku se na váze objevuje cifra 21,45 kg!!! Můj nový osobák!!! Yes!!! Neváhal jsem a s novým osobákem jsem šel do vody. Tým mě udělal krásnou vzpomínku a při fotografování mě zlil po vzoru pořadu Monster Carp.

IMG 4416

V týmu ve zbytku večera panovala euforie, při které proběhlo několik panáčků našeho oblíbeného kokosového rumu. Od rozhodčích se dozvídáme, že tento kapr nás katapultoval na průběžné 3. místo. V noci nastala opět kapří soulož a my tak mohli sbírat síly na poslední lovný den. Poslední den začíná. Kolegové na lovném místě s číslem 6 připisují menšího kapra, který však stačí na to, aby náš tým přeskočil a odsunul na 4. místo.Nastává podvečer a my čekáme na záběr, na záběr od jakékoliv ryby s váhou 5+kg. Tato váha by nás opět vrátila na bednu. Záběr opravdu přichází a opět na pop up boilies banana. K prutu jako první vystartoval Honza. Při zvednutí prutu však nastává stejná situace jako v mém prvním případě. Ujímaný vlasec je v půli přeříznut. Jednalo se o poslední záběr, záběr, který nás dost možná mohl dostat zpět na bednu. Záběr však neproměňujeme a zůstáváme tak na neoblíbené bramborové pozici.

IMG 4417

Po ukončení těchto rybářských závodů se s kolegy z týmu však shodujeme, že závody jsme si naplno užili. Určitě dlouho nezapomeneme na radost, který nám přinesl můj nový osobák. Tímto článkem bych chtěl poděkovat za Náš celým tým českému výrobci boilies Mastodont Baits. Díky!

Mastodont Baits
boilies

Hledáte nejlepší boilies pro lov velkých kaprů?
Vyzkoušejte unikátní boilies od Mastodont Baits.