Měna
Dovolená pro rybáře
  • Přihlásit

Narozeninová odměna s boilies od Mastodontbaits - Kosa proti Squid Attack

Narozeninová odměna s boilies od Mastodont Baits - Kosa proti Squid Attack. Skvělá výprava.

Ahoj mastodonti a všichni ti, co mají rádi rybařinu způsobem "chyť a pusť".

Naplánoval jsem si výpravu na řeku Labe, na úsek ke známému, kde jsem už jednou chytal a měl jsem tam v minulosti pár pěkných úlovků. Zvolil jsem termín druhého týdne v září, kdy i v tomto týdnu mám své narozeniny a doufal jsem v narozeninový dárek v podobě parádních úlovků.

IMG 5476

Krmil jsem Kosou a Squidem doplňovaným nižší řadou boilie quick action Fisch and Crab a boilie energy action Squid  od Mastodont Baits. V prvním dni jsem udělal několik záběrů od střední sorty ryb a to plus mínus od 6 do 10 kg. Byli tam i mezi nimi krásně vybarvení lysci a pěkně stavění, zdraví šupíci. Začátek výpravy byl pro oba druhy boilies vyrovnaný, ryby mi chodili především okolo poledne a vpodvečer až do večerních hodin. Zpočátku jsem krmil v menší prostorech okolo položených montáží, ale to se mi později ukázalo jako méně účinná taktika, protože následující den mi záběry ubývaly. S přicházející změnou počasí do vytrvalých dešťů a poklesu teploty, jsem přistoupil ke změně ve způsobu krmení a to tak, že jsem začal prokrmovat řídce velkou plochu, do vzdálenosti 50 až 70 m od montáží, abych zastavil větší množství ryb, a tedy mohl ulovit i větší kusy kaprů, což se později ukázalo jako správná taktika.

IMG 8375

IMG 8401

Ale abych nepředbíhal, vývoj celé výpravy probíhal tak, že od prvotního nástupu většího množství ryb a následným úbytkem záběru jsem musel přistoupit k tomu, že jsem lovná místa opustil a nechal jevíce jak 24 hodin odpočinout, nepokládal jsem tam žádné montáže. V tomto období jsem vodu prochytával v jiných částech řeky, které mi daly pár menší ryb. Když jsem se v polovině výpravy opět vrátil s montážemi do svých původních lovných míst, ukázalo se, že i menší pauza v době lovu je prospěšná a přináší své ovoce. Postupem času se blížily mé narozeniny, které jsou ve čtvrtek 15. září. Předchozí den jsem chytil pouze jednoho malého kapra a už jsem ani nedoufal v záběr od větší ryby, ale ukázalo se, že jsem se mýlil. Je důležité věřit své taktice a způsobu lovu. První dárek k narozeninám se rozjíždí na pravý prut, na němž jsem zvolil osvědčenou klasiku Squid Attack od Mastodont Baits ve standartní variantě s půlkou pop-up Mango od Mastodont Baits. Záběr přichází krátce po poledni, pomalou jízdou. Vyjel jsem za rybou a bylo mi hned jasné, že to bude větší kousek. Těžký, táhlý tah byl jasnou známkou, že se nejedná o žádného školáka. Kapr mě vodil krásných 15 minut na hladině vody od překážky k překážce. Po zdolání jsem měl obrovskou radost, protože nic lepšího jsem si nemohl přát, než na své narozeniny zdolat takovou krásnou rybu. Byl to krásný šupík vážící 17,20 kilogramů.

IMG 8432

Po nafocení a vrácení ryby vodě jsem byl maximálně spokojen a bral výpravu za úspěšnou. Každá další ryba bude příjemný bonus. To, že by mohlo přijít lepší kousek, by byl luxus. Zavezl jsem znovu prut a jak jinak než opět boilie Squid Attack, dokrmil jsem a čekal spokojený dál. Byl přede mnou poslední večer výpravy a celé odpoledne už nic jiného nepřišlo. S příchodem večera jsem si říkal, že by mohl ještě jeden pěkný kousek přijít nebo alespoň menší kapr na parádní zdoláváčku říční ryby. Po soumraku okolo 22 hodiny se mi rozsvítil druhý hlásič záběrů od značky Anaconda Vipex RS a pomalou táhlou jízdou se vezl na vlasci swinger značky Anakonda Vipex Steel Cube Hanger, multicolor a v duchu jsem si říkal, že kdyby to tak byl další pěkný kus. Běžím k prutu a honem na vodu za rybou. Začal jsem zdolávat. Rybu jsem poměrně snadno a rychle přitáhl ke člunu a pomyslel si, že to bude jeden z dalších menších ryb do 10 kg, ale opak byl pravdou. Ve chvíli, kdy jsem dotáhl kapra ke člunu, tak se něco stalo. Ryba vyrazila silou parního válce a začal ten pravý boj. Vlasec se mi odvíjel z cívky navijáku a ryba mě táhla s člunem po hladině. Souboj byl napínavý, kapr mi opakovaně zajížděl do vázek, které moc dobře znal. Časté zadrhávání vlasce o dno mě moc neuklidnilo. Povolí montáž, vlasec nebo se pokazí něco jiného? Naštěstí vše vydrželo. Boj trval krásných 20 minut a rybu jsem úspěšně podebral. Po nahlédnutí do podběráku jsem nemohl věřit vlastním očím, takovou šířku a výšku ryby jsem snad ještě v podběráku neměl. Když jsem se pokusil rybu vyndat z vody do člunu, bylo mi hned jasné, že to není žádný malý prcek a mohlo by to být na hranici mého osobního maxima. Ryba je z vody a pohodlně odpočívá v podložce značky Delphin CarpPool. V tu chvíli přišla euforie. Maximální štěstí, chytit na narozeniny dvě takové obrovské ryby, to je prostě paráda. Po návratu na břeh beru váhu a jsem v očekávání, jaké číslo mi ukáže. Po zvážení vypukla ta pravá radost, váha opravdu ukázala 20,30 kg, což je váha, kterou jsem ještě dosud nepřekonal. Nový osobák, paráda! Rybu jsem si nafotil a s úsměvem ji pouštím zpět do vody.

IMG 8464

Vzhledem k tomu, že už se blížil konec denní doby lovu, již jsem nezavážel a šel spokojeně spát. Ráno jsem znova zavezl a dokonce výpravy mi přišli ještě dva menší kapříci. To už byla třešnička na dortu na konci pětidenní výpravy na Labi. Na závěr musím říct, že oba druhy boilie podaly vyrovnaný výkon a nezjistil jsem žádný zásadní rozdíl v atraktivitě a použitelnosti při této výpravě. Cenu za nejtěžší rybu výpravy musím udělit boilie neutrál KOSA v kombinaci pop-up KOSA od Mastodont Baits.

Pro Mastodont Baits tým CZ PEPEK

Mastodont Baits
boilies

Hledáte nejlepší boilies pro lov velkých kaprů?
Vyzkoušejte unikátní boilies od Mastodont Baits.